Szczegóły jednostki
powrót do listy jednostek(84) 530 04 22
---------------------------------------------------------------------------------
Podstawa prawna : ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 229 z późn. zm.)
Realizuje zadania w zakresie:
1. Zapewnienia konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów.
2. Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
3. Wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
4. Występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów.
5. Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów.
6. Współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów.
Miejski Rzecznik Konsumentów obsługuje interesantów – mieszkańców Zamościa w dniach od poniedziałku do czwartku w godzinach pracy Urzędu Miasta Zamość, to jest:
- poniedziałek, środa, czwartek od 7.30 do 15.30
- wtorek od 8.00 do 16.30
Rzecznik konsumentów udziela porad prawnych oraz kieruje wystąpienia do przedsiębiorców w sprawach skarg konsumentów, których roszczenia wynikające z zawartej umowy cywilnoprawnej nie zostały uwzględnione. Sprawy konsumentów załatwiane są według kolejności zgłoszeń. Można składać je osobiście w biurze rzecznika, w Biurze Obsługi Interesanta UM Zamość lub przesłać pocztą.
Porady udzielane są podczas osobistej wizyty konsumenta w biurze rzecznika, telefonicznie oraz drogą elektroniczną.
Odpowiedzialny: Katarzyna Mazur
E-mail: konsument@zamosc.pl
Mazur Katarzyna
Dokumenty opublikowane przez jednostkę
Lp | Opis dokumentu | Opcje |
---|